2009. május 10., vasárnap

Érettségik

Sziasztok!

Jelentem túl vagyok az érettségik első hetén! Hát nem volt egyszerű! Lelkileg, fizikailag is elfáradtam, és nekem még most jön a neheze. Elszoktam én már ettől, hogy fél 6-kor kelljen kelnem, öregszem...

Múlt hét vasárnap éjszaka nem is nagyon tudtam aludni. Óránként felébredtem, mert féltem, hogy elalszom és elkések, és akkor ugyebár nem engednek érettségizni. Hétfőn írtuk a magyart. A szövegértés nem volt nehéz, bár a kérdéseket mire megértetettem... Kacifántosak voltak. A fogalmazás témájával viszont szerencsém volt. Vasárnap este arról álmodoztam, hogy bárcsak az olvasásról kellene érvelést írnom. És mi volt az érvelés témája? Persze, hogy az olvasással kapcsolatos fogalmazást kellett írnom! Boszi lennék? Vagy csak mázlista... Összességében jól ment. A szövegértésem 39 pontos lett a 40-ből...

Kedden jött a matek. Ott akadtak problémáim. Az első rész mondjuk nagyon könnyű volt. A második részt túl nagy önbizalommal kezdtem el, és ebből voltak problémáim. Az 2. rész első feladatában oszlopdiagramot kellett rajzolni... Kb. a 6. oszlop után jöttem rá, hogy elrontottam, kezdhettem újra... 20 percet vesztettem vele... Nagyon ideges voltam. És amikor én ideges vagyok, akkor jönnek sorra a hibák. Most is így jártam. Minden feladatot 3x kellett újrakezdenem. A két legnehezebb feladathoz hozzá se tudtam fogni. Kétségbe voltam esve, hogy elveszítek ott 40 pontot. Majdnem elsírtam magam. Úgyhogy kimentem kicsit sétálni és lenyugodni. Sikerrel jártam, az utolsó 25 percben sikerült összecsapnom a két legnehezebb feladatot is. Szerencsére sikeresen. Ezáltal úgy néz ki, hogy 100%-os lesz a matekérettésgim.

Szerdán pedig óhatatlanul jött a "mumus", a történelem. Hogy én mennyire utáltam mindig is... Kedd este még kapkodva átolvastam a 3. kötet tankönyvet. Az érettségin az első 6 feladatot 5 perc alatt átugrottam, hogy ez nekem nem megy... Aztán higgadtan ezt is megoldottam, és magamhoz képest egész jól ment. A teszt része kb. 75-77% körül lesz, és ez nekem már jó, sőt szuper. Az esszék sem lettek olyan hűderosszak.

Csütörtökön pihentem itthon; készülgettem a bioszra, ami majd jövő kedden lesz.

Pénteken pedig németet írtam. Jól ment, leszámítva a magnós részt. Összességében egy olyan 85%-os eredményre számítok. Jobbra sajnos nem, mert elszúrtam a magnót :(

Egyébként az első héttel elégedett vagyok. És képzeljétek, egy percig nem izgultam! Pedig láthattátok, mennyire görcsöltem az elmúlt pár hónapban. Most meg vasárnap este még teljesen nyugodtan játszottunk anyával, sőt hétfőn és kedden is.

Most ezerrel készülök a jövő hétre, mert jön a két emelt tárgyam. Ezektől sem félek, csak nem szeretnék senkinek csalódást okozni azzal, hogy elszúrom (főleg nem magamnak, bár bioszból sehol nem tartok)! De a szóbelikben nagyon bízom!
Mára már elfáradtam lelkileg is. Hétvégén apánál voltam, végig bioszoztam, míg ők a kertben bográcsoztak, meg játszottak. Ez sajnos ezzel jár... Csak rossz érzés volt. És még 1,5 hónap, mire az utolsó vizsgát befejezem. Minek kell ezt ennyire széthúzniuk? Inkább esnénk túl mindenen 2-3 hét alatt.

Jó éjszakát Mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése